


Prof. Dr. Yosef Schwartz (Tel Aviv University): "Populäre Philosophie als mystische Literatur im Mittelalter"

Nadja Germann (Freiburg): Weisheit und Sprache. Die klassische arabische Tradition

Loris Sturlese (Accademia Nazionale dei Lincei):
Dante, die Philosophie und die Antike

Christian Wildberg (Pittsburgh):The Place of Cynicism in the History of Philosophy

Sarah Stroumsa (Jerusalem):The Makeover of Ḥayy: Transformations of the Sage’s Image

Robert Pasnau (Colorado):Eudaimonism in Later Medieval Philosophy

Wouter Goris (Bonn):Continentia unitiva - Scotus und die neuplatonische Einheitsmetaphysik

Jean-Baptiste Brenet (Paris):Thought, Drive and Idols

Jaap Mansfeld (Utrecht):The End of the World in Ancient Philosophy

Giuseppe Veltri (Hamburg):Negotating the Principle of (Non-)Contradiction

Martin Pickavé (Toronto):Peter Strawson and Peter John Olivi on Emotions, Reactive Attitudes, and Determinism

Dag N. Hasse (Würzburg):Averroes on Knowing God
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Ludger Honnefelder (Bonn):Das Mittelalter als ‚zweiter Anfang der Philosophie‘

Carlos Steel (Leuven):The Place of Thought: Ancient and Medieval Discussions of the Intellect as ‚topos eidôn‘

Guy Guldentops (Köln):Spätscholastische Antworten auf die Hamletfrage

Pasquale Porro (Paris- Sorbonne):Lex necessitatis vel contingentiae
